ERL sol·licita permís per obtenir dades estadístiques de la seva navegació pel web, en compliment amb el RD 13/2012.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús. Més informació

Accepto

ESCOLA RAMON LLULL pot utilitzar cookies quan un Usuari navega pels llocs i pàgines web del Web. Les cookies que es puguin utilitzar en els llocs i pàgines web del Web s'associen únicament amb el navegador d'un ordinador determinat (un Usuari anònim), i no proporcionen per si el nom i cognoms de l'Usuari . Gràcies a les cookies, resulta possible que Salamandra Web reconegui els navegadors dels Usuaris registrats després que aquests s'hagin registrat per primera vegada, sense que hagin de registrar-se en cada visita per accedir a les àrees i Serveis reservats exclusivament a ells. Les cookies utilitzades no poden llegir els arxius cookie creats per altres proveïdors. L'Usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per ser avisat en pantalla de la recepció de cookies i per impedir la instal·lació de cookies al seu disc dur. Si us plau, consulti les instruccions i manuals del seu navegador per ampliar aquesta informació . Per utilitzar la Web, no resulta necessari que l'Usuari permeti la instal·lació de les cookies enviades per ESCOLA RAMON LLULL, sense perjudici que en tal cas serà necessari que l'Usuari es registri cada vegada que accedeixi a un servei que requereixi el previ registre.

Les cookies que s'utilitzen en els llocs i pàgines web del Web poden ser servides per l’ESCOLA RAMON LLULL , en aquest cas se serveixen des dels diferents servidors operats per aquestes, o des dels servidors de determinats tercers que ens presten serveis i serveixen les cookies per compte d'ESCOLA RAMON LLULL (com per exemple, les cookies que s'empren per servir la publicitat o determinats Continguts i que fan que l'Usuari visualitzi la publicitat o certs Continguts en el temps, nombre de vegades i forma predeterminats). Sempre que no hagi activat l'opció que impedeix la instal·lació de cookies al seu disc dur, l'Usuari podrà explorar el seu disc dur seguint el manual d' instruccions i ajuda del seu sistema operatiu (normalment, en sistemes operatius Windows haurà de consultar la carpeta "C" (o la unitat de disc corresponent "/Windows/cookies" ) per conèixer amb més detall cada servidor des d'on s'envien les cookies.

Escola + sostenible. Curs 2015-2016

Un cop iniciat el projecte de Medi ambient i Sostenibilitat, hem pogut veure que som capaços d’anar endavant i ens hem refermat com a escola de la xarxa Escoles + Sostenibles. Aquest curs 2015-2016 volem aprofundir en el projecte. Seguirem amb la recollida selectiva de la brossa (amb la continuïtat de la recollida solidària de taps) i, d'altra banda, ampliarem els espais verds de l'escola amb la construcció d’ horts verticals.

Totes aquestes accions volem que arribin a tota la comunitat educativa, sempre partint del concepte que els alumnes han de ser els màxims protagonistes i s'han de fer seu el projecte (participar, aportar idees...).

S’afirma la sostenibilitat!

 

Febrer 2016

Estem fent els horts verticals: Després del treball previ, ABP "Fem l'hort vertical per l'escola", ja estem en fase de construcció. Ja tenim tots els palets penjats a les parets (un hort vertical a cada pati de l'escola). Ara ja només ens queda plantar les llavors.

La construcció l'han portat a terme els nois i noies de tercer d'ESO, ja que van ser qui van treballar l'ABP.

 

Recollida de les plantes: El dia 8 de Març anem a buscar les plantes que ens faciliten des del programa Escoles + sostenibles de l'Ajuntament de Barcelona.

 

Bock n' Roll: Ja ens han arribat a l'escola. Hem elaborat una carta de compromís per l'alumnat i hem fet un comunicat a les famílies.

 

A punt per lliurar-ho als alumnes, començarem pels que han fet el treball d'anàlisi.

 

Gener 2016

L'escola està participant del programa "Embolcalls+sostenibles". Ja tenim el document del resultat de la primera diagnosis. Us fem arribar el PDF. Estem a punt de rebre els embolcalls sostenibles que els lliurarem als alumnes de les aules on hem fet l'estudi (2n i 3r d'ESO). Ara a partir d'aquestes dades i tenint en compte que disposarem dels nous embolcalls hem de seguir amb el pla d'acció de millora sobre les deixalles que generem.

Els alumnes de tercer d'ESO han fet, a tecnologia, un projecte sobre com construir els horts verticals de l'escola. A partir dels projectes presentats faran la construcció dels horts. Farem un hort vertical a cada pati de l'escola (de manera que hi haurà un hort per etapa).
Encara que agafarem idees de tots els grups, hi ha un grup que l'hem considerat guanyador del concurs de projectes i serà el que més idees aportarà en el procés de construcció.
És el grup format per la Nerea Salgado, l'Irene Cabero i l'Anna Alvarez.

Guanyadors hortvertical.logo escola

Ja hem comunicat els guanyadors del concurs de logos del medi ambient i sostenibilitat i de l'escola verda.

Paula Oliva guanyadora logo escola verda 1

Paula Oliva guanyadora logo escola verda 2

Ja tenim data per la celebració del dia del medi ambient a l'escola. Serà el dia 30 de maig.

 

 

Desembre 2015

Us presentem el vídeo sobre la recollida de deixalles del dia de la sortida de la castanyada. Petites-grans millores... 

Ja hem escollit el nom de FLOWER POWER pel voluntari cuidador de les plantes a l’estiu. El nom escollit ha estat pensat per l’Ada Castañer de 2n d’ESO.

Per iniciativa pròpia els alumnes de 6è fan un dibuix per donar als voluntaris que s’emportaran les plantes a l’estiu.

S’ha escollit el logo de l’escola Ramon Llull-escola més verda. El logo és fet per l’Emma Oliva 6è de primària. A partir del dibuix de l’Emma es digitalitzarà el logo. Aquest logo acompanyarà als voluntaris cuidadors de plantes i totes les comunicacions i documents relacionats amb l’escola més verda.

ES 01

 

Es Presenten els ninos que es posaran en les papereres de l’escola.

ES 02

S’ensenyen els diferents logos que han elaborat els alumnes de l’escola, es realitza la votació i  s’escull aquest.

ES 03

Dibuix fet per l’ Ariadna Sánchez i Marina Gil de 3r d’ESO. Aquest logo acompanyarà a totes les comunicacions i missatges del medi ambient i sostenibilitat que fem des de l’escola.

Ja tenim els horts verticals dissenyats gràcies als alumnes de 3r d’ESO. Caldrà determinar el disseny definitiu que es seleccionarà triant de cada treball la millor estructura, la millor fixació d’ampolles, el millor sistema de reg...

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO, treballant conjuntament amb l’Associació per a joves Teb, instal·laran un sistema de reg automàtic a un dels horts de les nostres escoles mitjanant un programa informàtic. La resta  d’horts farem servir el sistema de reg que els alumnes de 3r d’ESO han pensat.

Novembre 2015

Decidim anomenar el nostre projecte de recollida selectiva de deixalles: RECILLULL (nom escollit pels alumnes de cicle superior l’any passat en la presentació del projecte 2014-2015 en la cloenda d’E+S).

Els alumnes proposen que els contenidors de l’escola tinguin també el símbol del Ramon Llull.            

Ara començarem el procés de crear un logotip que acompanyi al RECILLULL.

Pel que fa l’escola més verda:

  • Tenim molt avançat el projecte d'hort vertical que volem per l'escola. La proposta naixerà dels treballs realitzats pels alumnes de 3r d'ESO.
  • Proposem l'opció de crear la figura del cuidador de plantes de l'estiu.... A nivell d'infantil i primària. De cara a l'estiu es crearà la figura del Cuidador Voluntari... A aquest voluntari li posarem un nom (ja tenim algunes opcions: el Super Planti, Plantes Viatgeres, Plantes Llull, el Portador de Plantes, el Cuidador de Verds).
  • Aquest mes hem participat al programa Embolcalls + Sostenibles del projecte Escoles + Sostenibles.
  • Hem fet l'anàlisi de la recollida de deixalles que generen els alumnes d'ESO quan esmorzem i els gràfics de dades de diagnosi.

 

Octubre 2015

Ja hem celebrat la primera reunió d’E+S, us compartim els punts que es van tractar i els acords que vam arribar:

  • 1r: Reprendre els encarregats de cuidar i de regar les plantes. Diferents espais comuns i classes.
  • 2n: Contenidors en els diferents espais: Com  funcionen? Cal posar o canviar imatges? Els alumnes de primària  opinen que no els calen més imatges a les papereres del patí de primària. Els alumnes que fan servir les papereres de l’ESO consideren que s’ha de posar imatges i rètols. 
  • 3r: Com podríem motivar als  alumnes a fer una bona tria: Quines idees se’ns acudeixen??? Primària:Proposen fer un concurs de proves. ESO: Proposen preparar diferents activitats per portar-les a terme amb els més petits. Fer una interrelació dels cursos 1rESO, 2nESO,  3r ESO i 4t ESO amb p3, p4, p5 i 1r de primària.
  • 4t: Anar pensant com fer l’escola més verda. Contactar amb les famílies que han aportat idees.

 

Curs 2014-2015

escolasostenible

Durant el curs 2014-2015 l’escola va tenir com a objectiu dins del pla anual el treball de l’escola sostenible. 

El punt de partida del projecte va estar incloure’ns dins del programa d’Escoles + Sostenibles de l’Ajuntament de Barcelona. El dimarts 21 d’octubre es va assistir a l’acte de signatura del compromís Escoles + Sostenibles al Saló de cent de l’Ajuntament de Barcelona. A l’escola es va crear la comissió de mestres i professorsi es va començar a fer accions. 

 

Escola sostenible 4

L’escola més sostenible i escola verda és un projecte molt il·lusionant, però cal treballar-lo sense presses i amb una progressió d’activitats que ens permetin anar assolint els objectius programats. Us adjuntem fotos del dia de l’acte de signatura i el diploma de la nostra escola com a entitat que forma part de la xarxa d’Escoles + Sostenibles.

  • Medi ambient i sostenibilitat. Comissi alumnes 2.JPG
  • Medi ambient i sostenibilitat. Comissi alumnes 3.JPG
  • Medi ambient i sostenibilitat. Comissi alumnes 4.JPG
  • Medi ambient i sostenibilitat. Comissi alumnes 5.JPG

 

Una comissió d'alumnes dins el grup de treball del medi ambient i sostenibilitat és l'encarregada de representar cada grup classe en eltreball de seguiment mensual que fa la comissió i que podeu consultar al final de la pàgina.

Us fem arribar el llistat dels alumnes:
P5: Daniel Donaire i Paula Sierra
1r: Ian Fenández
2n: Laia Moreno
3r: Nàhia Mena
4t: Laura Vila
5è: Bernat Esmerats
6è: Leire Paunellas
1r d’ESO: Marta Aquilué
2n d’ESO: Laia Antón
3r d’ESO: Eva Rossi
4t d’ESO: Berta Arnó

comissio

 

Durant tot el primer trimestre hem estat fent recollida selectiva de deixalles que generen els embolcalls dels esmorzars. Estem analitzant quines deixalles generem i farem conèixer a l’alumnat quins són els embolcalls més sostenibles.

Des del setembre estem realitzant activitats de conscienciació sobre el medi ambient i la sostenibilitat.

Ja tenim demanades les plantes per començar a fer “més verda” la nostra escola. 

 

Durant el segon trimestre hem avançat molt i s’han realitzat moltes accions. 

Un cop fet l’estudi sobre les deixalles generades a l’escola i prendre consciència de la poca viabilitat dels embolcalls de paper d’alumini, hem posat els nous contenidors en tots dos edificis. Són contenidors que ens permeten separar la brossa en: Rebuig orgànic, paper, paper d’alumini i envasos.

Relacionat amb la recollida selectiva de deixalles la nostra escola s’ha adherit al projecte “Destapa la teva solidaritat”.

A cada classe i en diferents espais comuns de l’escola hem penjat cartells de conscienciació cap al medi ambient.

A finals de trimestre han arribat a l’escola les plantes que ens han aportat des de l’Ajuntament de Barcelona. Aprofitant les plantes lliurades des del programa Escoles + Sostenibles i les que han portat molts alumnes de l’escola hem fet la “plantada” escolar. Un pas cap a l’escola més verda. Els alumnes han estat protagonistes directes d’aquesta plantada i ara seran ells qui aniran gestionant com cuidem les plantes. Tenint en compte els espais de la nostra escola hi ha molta presència de plantes verticals que esperem que amb poc temps ens cobreixin gran part de les parets i xarxes dels patis.

Si voleu veure totes les fotos del procés feu clic aquí.

  

Durant el tercer trimestre hem continuat amb les activitats relacionades amb el nostre projecte de medi ambient i sostenibilitat.

Les activitats realitzades durant el tercer trimestre han estat:

  • Recollir papereres que no es fan servir. Les de paper de plata també es recolliran si estan a la classe. A l’escola deixem només papereres de reciclatge.
  • Fer tots els cartells de les papereres noves. Facilitar a l’alumnat la detecció dels diferents tipus de contenidors.
  • Manteniment de les  plantes de l’escola. Hem creat uns encarregats.
  • Seguim amb la recollida solidària de taps.
  • Participació dels alumnes de Primària a la cloenda d’Escoles + Sostenibles. Per veure totes les fotografies de la trobada entra aquí.
  • Valoració del consum de paper d’alumini. Publicació dels resultats. Hem fet una circular a les famílies explicativa. A l’aula de 2n d’ESO han fet articles sobre la importància de reduir el consum de paper d’alumini.

 

Hem realitzat la memòria del curs 2014-2015 per presentar al programa Escoles + Sostenibles de l’Ajuntament de Barcelona.

 

 Recollida selectiva de taps. AJUDA A L'ESCLEROSI MÚLTIPLE

GAEM TAPS CAT

Engeguem una nova campanya relacionada amb el medi ambient, la sostenibilitat i l’escola solidària. La nostra escola s’ha adherit al projecte “Destapa la teva solidaritat”. 

Els alumnes ja coneixen la iniciativa i ho han estat parlant a les aules amb altres companys i el professorat.

El projecte “Destapa la teva solidaritatha estat creat per la Fundació GAEM (Grup d'Afectats d'Esclerosi Múltiple), és una entitat sense ànim de lucre, formada per persones que pateixen esclerosi múltiple (EM), una malaltia degenerativa, per ara sense curació, que afecta adults, joves, els seus familiars i amics. És una malaltia freqüent, sent en el nostre medi la segona causa de discapacitat en joves després dels accidents de trànsit.

Des de la seva creació, Fundació GAEM s'ha distingit per la recerca activa de noves teràpies curatives, seguint de prop els avenços en medicina i en constant contacte amb els millors especialistes mèdics. 

La campanya “Destapa la teva solidaritat” és una campanya solidària global de recollida de taps de plàstic. Qualsevol tap de plàstic serveix per ajudar-nos a recaptar fons per als projectes d’investigació destinats a combatre l’Esclerosi Múltiple. 

Amb aquesta campanya pretenem recollir el major nombre de taps de plàstic amb la finalitat de ser venuts a una empresa dedicada al reciclatge d’aquests materials. Els beneficis de la campanya van destinats íntegrament als projectes d’investigació biomèdica impulsats per Fundació GAEM. 

Els contenidors els podreu trobar a l’entrada dels dos edificis de la nostra escola. Amb aquesta campanya treballem la solidaritat i enfortim una de les accions que ens hem marcat en el treball de medi ambient i sostenibilitat (escoles + sostenibles), la recollida selectiva de deixalles.

 

Escoles més sostenibles. Escoles més verdes