menjador
   Finalitats educatives del menjador

És ben cert que el temps que transcorre des de que a l'escola finalitzen les classes del matí i es reprenen les de la tarda, és un temps llarg i ple de possibilitats. Pels nens i nenes que es queden a dinar, hi ha un lapsus de temps en un marc col·lectiu potencialment educatiu i que a més a més, és el temps de menjar.

El temps de menjador ha de servir a l'infant per a:

• Descansar i esplaiar-se. És el trencament del ritme horari que el treball escolar demana.
  • Menjar, responent a la necessitat d'aportació calòrica que l'infant necessita.
  • Relacionar-se amb els altres i viure el significat de l'art social que és el menjar.
  • Adquirir un seguit d'hàbits relacionats amb el menjar.
  • Viure uns valors educatius, participar en un col·lectiu organitzat, tenir cura del propi cos i respectar-lo, i assumir el marc normatiu que regula el funcionament del menjador, són alguns dels aspectes més importants.

En tot plantejament educatiu cal tenir en compte la globalitat dels aspectes que incideixen en una acció educativa. D’aquesta visió global depèn en gran part la bona resolució de la tasca que ens proposem desenvolupar.

El pla de funcionament té com a objectiu redactar de manera escrita cada un dels processos establerts en el temps del migdia per garantir una metodologia de treball que permeti assolir els objectius marcats.

És una eina d’informació i assessorament tant per a l’equip de monitors/es, per a l’equip de mestres i per a la comissió de menjador.

Ús del menjador

Recordem a tots els usuaris del menjador que:

• A principi de cada trimestre es lliurarà un tríptic amb els menús corresponents a fi de que pugueu saber què menjaran els vostres fills i filles.
  • A final del 1r i 3r trimestre les famílies rebreu un informe sobre l'evolució dels vostres fills.
  • Els nens/es no han de portar tovalló. L'escola facilitarà de paper.
  • L'escola facilitarà el picnic i l'aigua als alumnes fixes de menjador quan facin una sortida que inclogui l'hora del migdia.
  • La quantitat a abonar del mes de setembre serà de 84 € (aquesta és la part proporcional als dies que s'ha utilitzat el servei).
  • El preu de la mensualitat de menjador és de 141 €, aquest import és sempre el mateix, ja que en el preu total estan descomptats els dies de festa, les vacances de Nadal i Setmana Santa, tal i com va acordar el Consell Escolar. Si l'alumne es dóna de baixa algun mes com a usuari fix de menjador se li cobraran a partir d'aquest moment els dies que utilitzi el servei, al preu de 10 €, encara que després es tornin a quedar fixes.
  • A totes aquelles famílies que utilitzen aquest servei, i no se'ls hagi carregat la quota en el rebut de setembre se'ls carregarà en el mes d'ocubre.

Enquesta de satisfacció del menjador 2014

Full de valoració del menjador 2014

Activitats i dinars temàtics del menjador

Recordem a tots els usuaris del menjador que:

• 20 de novembre de 2014. 25è aniversari dels drets dels Infants. Jocs al carrer. Dinar festiu.
  • 5 de desembre de 2014. Dinar gambià.
  • 22 i 23 de desembre de 2014. Activitats Nadal. Dinar de Nadal el darrer dia de trimestre.
  • Setmana del 9 al 13 de febrer. Tallers de carnaval. Dinar de Carnestoltes el dia 13 de febrer.
  • 2 de març de 2015. Dinar gambià.
  • Setmana del 20 al 23 d’abril. Activitats i tallers de Sant Jordi. Dia 22 d’abril dinar medieval i dia 23 d’abril dinar de Sant Jordi.
  • 14 de maig de 2015. Dinar gambià.
  • 15 de juny de 2015. Dia dels Jocs Olímpics. Dinar d’estiu.

També us comuniquem que un dia al trimestre celebrem el Meatlessday i un dia al mes fem el dinar de les herbes aromàtiques (en el menú que us fem arribar teniu els dies marcats).

menjador
   Finalitats educatives del menjador

El temps de dinar és un moment on els infants aprenen hàbits alimentaris, higiènics i de relació social amb un enfocament educatiu, per aquest motiu es té especial cura en la creació dels menús.

El temps de lleure és un moment on assegurem l‘esbarjo i el descans dels infants mitjançant la relació i les activitats lúdiques dirigides pels monitors i monitores, seguint el projecte educatiu del temps del migdia, i elaborat tenint en compte les diferents edats dels infants i les característiques del servei.

A partir d'aquest curs treballarem amb Fundesplai (fent cas als resultats de les darreres enquestes), Fundació Catalana de l'Esplai, Entitat sense ànim de lucre que té per missió:

“Educar els infants i els joves, enfortir les entitats de Lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora".

Projecte FUNDESPLAI

Menú MARÇ