Mediació

És un mètode de resolució de conflictes entre dues persones mitjançant l'acompanyament de dos mediadors/es amb formació específica que ajuden a les parts a arribar a un acord satisfactori.

• mediaciÉs un procés voluntari. Les dues persones ho fan lliurement. En cap cas es pot imposar una mediació.
  • Mai es jutja. Els mediadors tenen una actitud d'escolta i de facilitació del diàleg.
  • És absolutament confidencial. Només tenen coneixement de la mediació que es du a terme, els alumnes en conflicte, els mediadors implicats i la coordinadora de l'equip.
  • El respecte és la base del procés. Els alumnes en conflicte es comprometen a tenir un tracte respectuós.

Qui pot demanar-la?

Qualsevol que formi part de la comunicat educativa. Es dirigeix especialment als alumnes de 5è i 6è d’Educació Primària i als alumnes d’ESO.

Com es pot demanar?

Posant-se en contacte directament amb qualsevol component de l’equip de mediació. Si es prefereix es pot plantejar a tutors i/o altres professors, i ells ho canalitzen a través de la coordinadora de l’equip.

L’equip de mediació està format per alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO. Aquests alumnes reben formació, una sessió mensual, durant els tres cursos. La formació la imparteix la coordinadora de l’equip, Mª Jesús Jiménez i la professora mediadora, Noelia Peña.

Equips Mediadors de cursos passats:

Coordinadora: Mª Jesús Jiménez
               Professor formador: Ferran Martínez