Mirada Oberta

mirada obertaEl projecte de Mirada Oberta neix fruit de les nostres inquietuds i de l'observació de l'entorn en el que vivim. Entorn ple de desigualtats, misèria, dominació, exclusions i guerres.

El nostre sentit de la responsabilitat és el que ens ha mogut a integrar la solidaritat dins l'entorn escolar com a valor. Un valor que ens ajudarà a entendre l'art de compartir, acompanyar i acceptar la diversitat del nostre món.

Objectius de Mirada Oberta

• Volem donar als nostres alumnes, les eines necessàries per a desenvolupar la comprensió de la realitat social.
  • Volem transmetre als nostres alumnes, aquells valors que els formaran com a bones persones, en el sentit més àmpli de la paraula.
  • Volem donar als nostres alumnes, les eines i estratègies necessaries que els ajudaran a comprendre el significat de la nostra tasca solidària.
  • Volem que la solidaritat sigui un tret diferencial dels nostres alumnes.
  • Volem millorar les condicions de vida d'unes persones que no han tingut les mateixes oportunitats que els nostres alumnes.

icono-facebook

Projecte Carretons

Ens hem iniciat en una nova aventura! Aquest cop ens hem centrat amb Tuba Kolong (Gàmbia), un petit poblat situat al nord del riu Gàmbia, que després de 7 anys de lluitar per tirar endavant les 6 hectàrees de terreny cultivades a cop d’esforç, han aconseguit finalment ser pràcticament 100% sostenibles.

Això ha estat fruit d’un treball conjunt entre el mateix poblat i les ONG’s UNO+UNOque juntament ambSom un Blochan tirat endavant aquest laboriós projecte. Així, aprofitant que les dones gaudeixen d'aquest hort, ens hem entestat en col·laborar amb la ONG HolandesaFuture4All qui està desenvolupant tasques de construcció del mercat que permetrà a les dones poder comercialitzar directament els seus productes.

Des deMirada Oberta, els professors i alumnes de l’escola RAMON LLULL ens hem afegit a aquesta iniciativa col·laborant en el disseny dels carretons que ajudaran a desplaçar la collita fins a peu de carretera on la podran vendre.

carreto01

Aquest projecte neix d’una necessitat i des de l’assignatura de tecnologia, hem volgut involucrar els 4 cursos de secundaria (des de 1r ESO a 4t ESO) per dissenyar aquest carretó.

Tots els cursos s’han dividit en grups de 3-4 alumnes i han partit de 0 amb les mateixes premisses. La funció principal del carretó, és la de transportar les fruites i verdures que aquestes dones de Tuba Kolong cultivin en les terres del Mercat fins a la carretera. Aquest mercat, està situat a una distància d’un km de la carretera principal, que és on aquestes dones podran vendre els seus productes. Per tant cada dona necessita un carretó amb unes mides i característiques que s’ajustin a l’entorn on haurà de treballar.

La primera feina que han hagut de fer els alumnes alhora de realitzar aquest projecte, ha estat l’anàlisi i estudi de la situació. Durant aquest procés s’han hagut de plantejar moltes preguntes i trobar les respostes ells mateixos. Recopilar el màxim d’informació durant aquest procés, és clau alhora de poder fer una bona feina.

Un cop tenien clara la llista de condicionants de com si i de com no havia de ser el carretó, van començar a fer els primers esbossos i dissenys. Per això comptaven amb l’ajuda i assessorament d’en Marco i l’Alex, arquitectes que treballen i col·laboren amb aquestes ONG, i el seguiment per part d’en David, professor de tecnologia a classe.

carreto02

Finalment els alumnes van entregar els seus treballs dividits en dues parts. La primera era un treball escrit, on breument havien d’explicar quines idees i conclusions els havien encaminat cap al seu disseny de carretó i perquè havien decidit que havia de ser així.

La segona part del treball consistia en els plànols del carretó. Aquests plànols havien de mostrar de manera clara les diferents vistes de perfil, planta i alçat i una vista isomètrica del disseny final. A més, havien d’estar acotats, dibuixats a escala e indicant de quin material estava format cada part del carretó.

Després de varies sessions dedicades al treball, en Marco i l’Alex juntament amb el professor de tecnologia, han escollit el disseny guanyador.

L’equip guanyador ha estat el grup número 8 de 1r de la ESO, format per:

carreto05Montserrat Peñarrubia Palenzuela

Clàudia Molins Velasco

Antonio Pinel Comitre

El seu disseny simple, econòmic, i molt ben treballat, ha estat el guanyador. A continuació us adjuntem unes imatges renderitzades el disseny guanyador digitalitzat per en Marco i l’Alex.

carreto03  carreto04